Wie een huis of een appartement koopt of verkoopt doet er verstandig aan om tijdig de notaris te raadplegen. Bij de aankoop van een appartement is het van groot belang dat u zich op de hoogte stelt van ondermeer het splitsingsreglement, de hoogte van de servicekosten, het reservefonds, de gebruiksvoorschriften en de Vereniging van Eigenaren. Koper en verkoper kunnen bij ons kantoor terecht voor zowel een advies als voor het opmaken van de voorlopige koopakte. In deze voorlopige (maar wel bindende) koopakte worden alle afspraken tussen verkoper en koper vastgelegd. Later zorgt de notaris voor de akte van levering. Deze akte verschaft de koper de eigendom van de woning. De leveringsakte wordt ingeschreven bij het Kadaster.
Voor de financiering sluit een koper in de meeste gevallen een lening af bij de bank, een verzekeringsmaatschappij of een pensioenfonds. Het huis wordt dan als onderpand aan de financierder gegeven, de hypotheek. De notaris zorgt voor het opstellen van de hypotheekakte en zorgt voor de financiële afwikkeling van de overdracht. Na het passeren van de akte, ontvangt u een afschrift van de akte. Wij zorgen ervoor dat de desbetreffende instanties op de hoogte worden gesteld van de overdracht.